Your purpose As an Assistant Category, you will support the Category Manager in the daily management of your assigned product category. Your role will involve coordinating with suppliers, internal teams, and stores to ensure seamless operations. You will also collaborate closely with the Forecast & Replenishment team to optimize stock levels, contribute to the implementation of pricing strategies and promotional plans, and support the execution of planograms to ensure optimal product placement in-store.
What you will focus on
Communication with suppliers, internal departments, and stores to resolve issues arising from the daily operations of the department
Information exchange and close collaboration with the Forecast & Replenishment team
Implementation of the pricing policy for the product category
Execution of the promotional activity plan for the category
Implementation of planograms for the category’s products
Who we are looking for
BSc in Marketing, Finance, Business Administration, or any relevant field. MSc would be considered an asset
Previous working experience in a similar role within the FMCG sector (preferably in food) or in product/category management will be considered a stronge plus.Fluency in English language, both written and spoken
Excellent knowledge of MS Office
Sufficient knowledge of SAP would be considered an asset
Your value
Communication | Deliver messages in a clear, compelling, and concise manner, listen actively
Stakeholder Management and Collaboration | Constructively challenge and collaborate effectively with internal stakeholders
Critical & Analytical Thinking | Effectively analyze all related information to quickly conclude on sustainable solutions.
Commercial Savviness | Demonstrate a keen understanding of market dynamics and business acumen
Results Orientation | Be on top of tasks and bring high end, customer-driven results
We care for you
Free lunch break in our restaurant
Available parking
Lifelong learning and development
Wellbeing ProgramA place where everyone belongs
We strive to be a better place to work where our people reflect the markets we serve, where their voices are heard and valued, they find purpose in their work, and can grow and contribute to their fullest. We are an equal opportunity employer, and all applicants/employees will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, national origin, disability status, or any other characteristic protected by law.
Certified by Diversity Charter Greece and SHARE Equality Label AB is recognized as a Top Employer 2025 in Greece. Top Employer Institute: Certified Excellence in Employee Conditions
Start your retail journey and live our values of care, teamwork, humor, integrity and courage. *All applications are treated with utmost confidentiality
Διάβασε περισσότερα για τη συγκεκριμένη θέση
Ποια είναι τα στάδια της διαδικασίας;
1
Αποστολή αίτησης
Σου φάνηκε ενδιαφέρουσα η συγκεκριμένη θέση;
Συμπλήρωσε την αίτησή σου και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου άμεσα, εφόσον το προφίλ σου ταιριάζει με τις προδιαγραφές της θέσης!
2
Συνέντευξη
Εάν το προφίλ σου ταιριάζει με τη συγκεκριμένη θέση, θα σε καλέσουμε για να προγραμματίσουμε μια συνέντευξη, ώστε να σε γνωρίσουμε καλύτερα, ενώ για συγκεκριμένους ρόλους υπάρχει ξεχωριστή άσκηση (assessment) που θα κληθείς να ολοκληρώσεις.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, είναι ευκαιρία να μας ρωτήσεις για όλα όσα θα ήθελες να μάθεις για τη θέση!
3
Πρόταση συνεργασίας
Μετά τη συνέντευξή μας, εάν η θέση σου φάνηκε ενδιαφέρουσα και το προφίλ σου ταιριάζει στον συγκεκριμένο ρόλο, θα λάβεις πρόταση συνεργασίας ώστε να γίνεις μέλος της ομάδας μας.
4
Καλή αρχή!
Καλωσόρισες στην ομάδα μας! Το Εκπαιδευτικό Πλάνο Ένταξης νέων εργαζομένων θα σε βοηθήσει να γνωρίσεις την ΑΒ!
Σου ταιριάζει ο συγκεκριμένος ρόλος; Συμπλήρωσε την αίτησή σου!