Business Processes Specialist (Finance)

  • ΑΘΗΝΑ, Λ.Σπάτων 81 15344 ΑΘΗΝΑ GRC
  • Κεντρικά Γραφεία
  • Αορίστου χρόνου
  • Πλήρης Aπασχόληση
  • Alpha Beta

Γιατί ΑΒ;

  • Κουλτούρα Mάθησης
  • Συμπεριληπτικό Περιβάλλον
  • Ευκαιρίες Ανάπτυξης

Σχετικά με εσένα

  • Αναλυτική σκέψη
  • Προσανατολισμό στην επίλυση θεμάτων
  • Επιχειρησιακή επίγνωση

Business Processes Specialist (Finance)

Your purpose

As a Business Processes Specialist, you will work closely with the Finance Teams, Product owners as well as non-Finance and supporting technical teams in order to lead process and system improvement initiatives that realize increased efficiency and/or quality. In this role, you will act as the liason between business and project management/IT teams, with regards to changes in finance processes, information systems and business projects. 

This position offers an excellent opportunity to influence strategic priorities by applying strong PMO skills, ensuring structured execution of cross-functional initiatives, and driving impactful improvements in finance processes and systems.

 

What you will focus on

  • Partner with process/product owners and key stakeholders to identify, evaluate, and document opportunities for process improvement/redesign with the aim bring efficienty into company
  • Design, plan and implement scalable changes in finance area to achieve business ambitions, hand over to product & process teams after project closure
  • Communicate and translate requirements effectively and ensures proper coordination between Business owners, IT teams, RPA team
  • Coordinate or manage the delivery of the simplicity projects with the best practice in the project management area, ensuring the delivery with expected time and quality with the self driven approach
  • Prepare all project documentation and lead the communication project stream
  • In case of IT/RPA related projects contribute on definition of IT/RPA development including cooperation on documentation, UAT testing and deployment.
  • Actively help solving issues at E2E (finance) proceses when needed

 

Who we are looking for

  • 1+ years of experience in finance, preferably in finance consultancy, project management, audit, accounting, financial controlling and/or business controlling
  • BSc in business studies or business economics
  • Proficiency in English both written and verbally

 

Your value

  • Project management expertise | be on top & handle strategic or transformational projects
  • Partner with others | collaborate & communicate effectively to positively influence others 
  • Authentic communication | deliver messages in a clear, compelling and concise manner
  • Results-orientation & critical thinking | ability to simplify and decompose complexity
  • Business acumen | emphasis on analytical and conceptual thinking 

 

We care for you 

  • Hybrid way of Working
  • Free lunch break in our restaurant
  • Available parking
  • Lifelong learning and development
  • Wellbeing Program

 

A place where everyone belongs 

 

We strive to be a better place to work where our people reflect the markets we serve, where their voices are heard and valued, they find purpose in their work, and can grow and contribute to their fullest. We are an equal opportunity employer, and all applicants/employees will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, national origin, disability status, or any other characteristic protected by law.


Certified by Diversity Charter Greece and SHARE Equality Label  

 

A circular logo with orange and blue textDescription automatically generated

 

AB is recognized as a Top Employer 2025 in Greece. 

Top Employer Institute: Certified Excellence in Employee Conditions 

 

 

Start your retail journey and live our values of care, teamwork, humor, integrity and courage.

*All applications are treated with utmost confidentiality

Διάβασε περισσότερα για τη συγκεκριμένη θέση

Ποια είναι τα στάδια της διαδικασίας;

1
Αποστολή αίτησης

Σου φάνηκε ενδιαφέρουσα η συγκεκριμένη θέση;

Συμπλήρωσε την αίτησή σου και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου άμεσα, εφόσον το προφίλ σου ταιριάζει με τις προδιαγραφές της θέσης!

2
Συνέντευξη

Εάν το προφίλ σου ταιριάζει με τη συγκεκριμένη θέση, θα σε καλέσουμε για να προγραμματίσουμε μια συνέντευξη, ώστε να σε γνωρίσουμε καλύτερα, ενώ για συγκεκριμένους ρόλους υπάρχει ξεχωριστή άσκηση (assessment) που θα κληθείς να ολοκληρώσεις.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, είναι ευκαιρία να μας ρωτήσεις για όλα όσα θα ήθελες να μάθεις για τη θέση!

3
Πρόταση συνεργασίας

Μετά τη συνέντευξή μας, εάν η θέση σου φάνηκε ενδιαφέρουσα και το προφίλ σου ταιριάζει στον συγκεκριμένο ρόλο, θα λάβεις πρόταση συνεργασίας ώστε να γίνεις μέλος της ομάδας μας.

4
Καλή αρχή!

Καλωσόρισες στην ομάδα μας! Το Εκπαιδευτικό Πλάνο Ένταξης νέων εργαζομένων θα σε βοηθήσει να γνωρίσεις την ΑΒ!

Σου ταιριάζει ο συγκεκριμένος ρόλος; Συμπλήρωσε την αίτησή σου!

United States The Netherlands Belgium Greece Serbia Czech Republic Romania Portugal Indonesia