Promo Manager

  • ΑΘΗΝΑ, Λ.Σπάτων 81 15344 ΑΘΗΝΑ GRC
  • Κεντρικά Γραφεία
  • Πτυχίο
  • Αορίστου Χρόνου
  • Πλήρης Aπασχόληση

Γιατί ΑΒ;

  • Κουλτούρα Mάθησης
  • Συμπεριληπτικό Περιβάλλον
  • Ευκαιρίες Ανάπτυξης

Σχετικά με εσένα

  • Δημιουργική ματιά
  • Αναλυτική σκέψη
  • Επιχειρηματική ματιά

Promo Manager

Η κενή αυτή θέση δεν είναι πλέον διαθέσιμη

Are you a dynamic professional and strategic thinker with passion for driving business success? If you have a proven track record of thriving in fast paced-environments, building impactful promo strategies and achieving exceptional ROI, then this opportunity may be your next career step! 

Job’s Purpose 

As a Promo Manager, your role is to develop, plan and implement the overall AB promotional strategy to drive top line growth, increase sales, and enhance customer engagement. You will lead the Promo effectiveness team as well as relevant  projects and you will ensure the seamless execution of AB Promo Plan in collaboration with cross- functional teams. By closely analyzing market trends and consumer behavior, you will make data-driven decisions that optimize promotional performance and maximize return on investment.

What you will focus on 

  • Participate in developing company’s promo strategy and act as a gatekeeper for the overall implementation
  • Design AB’s Promo Planning and be responsible for the Weekly AB promotional offering
  • Lead the decision making concerning promo strategy in promo table meetings (Trade director, Commercial directors & Marketing)
  • Monitor performance data and provide actionable insights to stakeholders for informed decision-making and strategic campaigns optimization
  • Work closely with Category management teams to review & create promo proposals based on Promo Strategy and data analysis insights
  • Financial steering with the support of Finance Business Partner
  • Lead a team of Promo specialists

What you bring 

  • BSc in Business Administration, Marketing, Economics, or in a relevant field. MSc / MBA would be considered an asset.
  • 4-7 years working experience in Retail Category Management, FMCG Category Analysis, Trade Marketing, net revenue management, or Key accounts management, preferably at a multinational environment.
  • Excellent knowledge of MS Office with strong expertise in Excel
  • Working knowledge of SAP will be considered an asset
  • Fluency in English language, both written and spoken

What you have 

  • Critical & Analytical Thinking | Effectively analyze all related information to quickly conclude on sustainable solutions
  • Commercial Savviness | Demonstrate a keen understanding of market dynamics and business acumen
  • Stakeholder Management and Collaboration | Constructively challenge and collaborate effectively with internal stakeholders
  • Leading Others | Empower and develop others - reinforce and influence
  • Authentic Communication | Deliver messages in a clear, compelling, and concise manner, listen actively
  • Results & Quality orientation | An eye to detail and high-quality standards are your strengths
  • Embrace Change | Challenge own self, be an early adaptor to new requirements and focus on continuous improvements

We care for You 

  • Hybrid way of Working
  • Free lunch break in our restaurant
  • Free parking
  • Lifelong learning and development
  • Wellbeing Program

A place where everyone belongs 

We strive to be a better place to work where our associates reflect the markets we serve, where their voices are heard and valued, they find purpose in their work, and can grow and contribute to their fullest. We are an equal opportunity employer, and all applicants/employees will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, national origin, disability status, or any other characteristic protected by law.   

 

Certified by Diversity Charter Greece and SHARE Equality Label   

 A circular logo with orange and blue textDescription automatically generated   

We Give Our Best to Make a Difference in People’s Lives     

#EdoToKaloEinaiGiaOlous #proudABers 

  

Start your retail journey and live our values of care, teamwork, humor, integrity and courage.  

Apply on line at https://careers.ab.gr/

Διάβασε περισσότερα για τη συγκεκριμένη θέση

Ποια είναι τα στάδια της διαδικασίας;

1
Αποστολή αίτησης

Σου φάνηκε ενδιαφέρουσα η συγκεκριμένη θέση;

Συμπλήρωσε την αίτησή σου και θα επικοινωνήσουμε μαζί σου άμεσα, εφόσον το προφίλ σου ταιριάζει με τις προδιαγραφές της θέσης!

2
Συνέντευξη

Εάν το προφίλ σου ταιριάζει με τη συγκεκριμένη θέση, θα σε καλέσουμε για να προγραμματίσουμε μια συνέντευξη, ώστε να σε γνωρίσουμε καλύτερα, ενώ για συγκεκριμένους ρόλους υπάρχει ξεχωριστή άσκηση (assessment) που θα κληθείς να ολοκληρώσεις.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, είναι ευκαιρία να μας ρωτήσεις για όλα όσα θα ήθελες να μάθεις για τη θέση!

3
Πρόταση συνεργασίας

Μετά τη συνέντευξή μας, εάν η θέση σου φάνηκε ενδιαφέρουσα και το προφίλ σου ταιριάζει στον συγκεκριμένο ρόλο, θα λάβεις πρόταση συνεργασίας ώστε να γίνεις μέλος της ομάδας μας.

4
Καλή αρχή!

Καλωσόρισες στην ομάδα μας! Το Εκπαιδευτικό Πλάνο Ένταξης νέων εργαζομένων θα σε βοηθήσει να γνωρίσεις την ΑΒ!